Mystery Shopping
Interessant for din bedrift?
Send oss din kontaktinformasjon så hører du fra oss.
Mystery Shopping er et velkjent begrep, som mange har hørt om eller kommet over, men svært få klarer å definere eller forklare. Vi anser det som et verktøy som skal “utvikle norsk varehandel”. Men hva legger vi i denne antagelsen? Og ikke minst, hvordan kan dette hjelpe bedrifter i praksis?
I svært konkurranseutsatte bransjer, med få forskjeller innenfor produkt- og tjenestetilbud, er det den menneskelige kompetansen som gir deg et fortrinn. Det å bli assosiert med god service er alfa og omega for enhver bedrift, og det er ingen hemmelighet at ”kunden bestemmer alt”. Mystery Shopping som et verktøy, med direkte tilgang til hva kunden faktisk mener, bør være en naturlig investering.
Våre observatører/mystery shoppere besøker virksomheter for å evaluere servicen og helhetsinntrykket de opplever. Ved hjelp av rapportene de utarbeider i etterkant, forteller de akkurat hvordan besøket utartet seg og hvilke inntrykk/følelser de sitter igjen med. Det kan betegnes som et faktisk ”øyeblikksbilde” av virksomheten, beskrevet av en eksisterende eller potensiell kunde.
“Real time”- data levert av “Real time”-customers
Vi har et stort fokus på at vår observatørdatabase skal være den beste og mest anvendelig sammensetningen som finnes på markedet. Mennesker fra ulike deler av landet, med vidt forskjellig bakgrunn og psykografiske variabler, som deler en felles interesse; en genuin interesse for god service og hva det innebærer. De utgjør en forskjell ved å kartlegge serviceelementer og områder som må forbedres. Denne innsikten er avgjørende dersom din bedrift ønsker å overleve i fremtiden.
Identifisering av forbedringsområder
Våre kunder tar selv del i utformingen av hva som skal evalueres og sammen skreddersyr vi den beste løsningen. Alt med den hensikt å identifisere viktige forbedringsområder. Gjennom Mystery Shopping får du tilgang til den aller viktigste informasjonen, umiddelbart. Dermed kan du foreta endringer, konkretisere investeringer og implementere strategier hvor det faktisk er nødvendig.
Eksisterende kunder har økt sin kundetilfredshet betraktelig ved å benytte vårt verktøy, og naturlig økt sin omsetning og fortjeneste. En fornøyd kunde, blir til en lojal kunde som foretar gjenkjøp! Den positive «kjøpsspiralen» er et faktum.
I møte mellom mennesker skapes verdier. Dette er et utsagn som aldri vært mer aktuelt for varehandelen, der menneskene i butikk er det fremste våpenet i møte med tøffere konkurranse, netthandel og økte forventninger til handleopplevelsen hos kundene. Derfor er menneskene som jobber på våre sentre viktigere enn noen gang (…) Derfor satser vi i Sektor Gruppen på å forsterke den salgs- og servicekulturen som finnes rundt på sentrene, og vi har hentet inn de beste fagmiljøene i Norge for å bistå oss i denne satsingen.
Eirik Trygg, Adm. Dir. Sektor Gruppen
Sitat fra Sektor Nytt mars 2015
Interessert?
Send oss din kontaktinformasjon så hører du fra oss.